onsdag 30 maj 2012

When nothing's left. -Sara

Tänk dig ett rum utan luft eller en dag utan ljus -ungefär lite så kan jag tänka mig mitt liv utan musik, det skulle... Inte gå ihop. Jag förstår inte hur vissa människor inte kan vara beroende av musik(tell me if you're one of them and we'll have a chat). Det finns nog inte något på denna jord som jag kan relatera till så mycket som musik. Så ofantligt många låtar, vissa bättre än andra, skapade av olika personer med olika budskap. Spelar ingen roll om det är jazz, techno, akustiskt, eller hardcore(haha)- framförs låtarna med känsla kan jag nog relatera till nästan allt. Musik sviker inte när du gör bort dig och försvinner inte när andra gör det. Musik finns alltid där. Alltid. ALLTID FÖR SJUTTON FÖRSTÅR NI ELLER! Kan längta hem till mitt rum en hel dag bara för att få koppla in högtalarna i datorn/mobilen och lägga mig på sängen med armarna bakom huvudet. Trummor, gitarr, bra sång, gärna bra text, kirrat och klart. Ingen press på någonting. Och när man hittar ett nytt band som bara spyr ur sig bra låtar, inte mycket som når upp till samma nivå av lycka för mig aaah.

Med det säger jag godnatt och tipsar om ett fint ny-funnet band, Deaf Havanna.


Lyssna på deras andra låtar också om ni vill och får chansen. Not bad man, not bad at all.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar