söndag 3 juni 2012

Vad vill du? Vad ser du? och Vem är du? - Mathilda

Jo men visst! Jag känner mig allt lite duktig jag. Har pluggat i ungefär en timme nu. Eller jag tror det i alla fall? Skriver om Kärnvapenkonflikten, väldigt intressant! Det finns så oerhört mycket att säga, men sedan måste man ta bort hälften för att det inte är relevant för frågan. Jag vill skriva om så mycket! Om hur bomberna över Hiroshima och Nagasaki påverkade hela världen! Jag vill skriva om de människor som skadades, som dog och de som påverkades! Det finns så mycket att titta på! Som Sadako-monumentet i Hiroshima Peace Park - Japan! En helt fantastisk men sorglig historia som ni kan läsa om här: 
http://laromkarnvapen.slmk.org/Dokument/Medicin/Cancer.pdf

Vill ställa dagens fråga till er:


Hur vill ni att världen ska se ut när våra barn växer upp och hur ska vi ta oss dit?
Kommentera gärna, annars tänk på det i ditt huvud. (Alla kommentarer stannar anonyma och opublicerade! Men jag kommer diskutera kring dem i ett senare inlägg.)



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar