söndag 25 november 2012

HEART JUST BROKE. -Sara

FILM

Kan ni se denna film ovan? Snälla för min skull? SCHYRRA RÅÅ. SE DEN SEDAN LÄSER DU DETTA.
Mitt hjärta brister lite när jag såg denna film första gången(vilket egentligen var igår och inte idag men sch..), men på ett sådant bra sätt. Ändå. Ju. Ja.

Jag kan bara tänka på en enda sak: tänk att vara DÄR, bo i deras kultur, leva bland människor och naturen som de har DÄR. När jag tänker på att jag faktiskt har möjligheten att i framtiden se allt detta på riktigt och finnas där på riktigt så pumpar mitt hjärta nästan ofattbart snabbt. Allt känns så... Öppet!! Jag förstår inte riktigt. Jag kan göra så mycket. Du kan göra så mycket!?

När som helst så skulle du kunna sätta dig på ett plan som tar dig till ett nytt ställe där "nya" människor lever. Du skulle kunna börja om, utan någon eller något från ditt nuvarande liv. Du skulle kunna välja en helt otippad väg och stanna på den livet ut. Du skulle kunna göra allt! Allt skulle kunna bli annorlunda om du bara fattar ett par beslut. Är det inte bara så otroligt konstigt? Hur kan vi ha möjlighet till det? Lämna allt, börja om, hitta nytt, göra nytt.




(Frågan är bara om det faktiskt skulle göra dig lyckligare eller om du fortfarande skulle känna en slags tomhet inombords.)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar