fredag 3 augusti 2012

Fear, hope and everything in between. -Sara

Djupa tankar följer mig vart jag än går. Jag kan inte lyssna på en låt eller se en bild utan att tänka på den bakomliggande meningen. Kan ni då tänka er hur hela världen förvirrar mig? Hur hela världen borde förvirra alla, inklusive du som läser det här. Vad tänker ni när ni ser upp på stjärnhimlen om kvällarna? Hela jag dör lite varje gång av förundran men också av skräck. Vad finns där ute? Och varför är jorden så liten?
Den som orkar kan kolla på denna GIF så ni förstår hur SMÅ vi är, hur SMÅ våra problem är och hur STOR rymden är. Blir ni inte rädda? Jag avlider ju lite. Här sitter jag och grubblar över småsaker som att jag spillde ut ett glas vatten tidigare idag och någonstans där ute finns en planet/stjärna som i storleksjämförelse skulle göra mig till en totalt betydelselös liten fjärt. LIKSOM VA. VARFÖR FINNS JAG ENS SOM ÄR SÅ LITEN.


Svaret på min fråga kan inte förklaras på annat sätt än att något finns bakom det hela. Jag tror att det är Gud. Det gör mig inte till en bättre människa än någon annan men det gör mig inte till en sämre heller. Det gör inte att jag förstår mig på världen men det gör att jag på något sätt ändå vill leva i den. Det gör inte att livet blir lätt att leva men det gör det lättare att möta det svåra. 
It's really a win-win-situation in my eyes.. När jag nu lever och har ett hopp som jag upplever hjälper mig så ger det mig ingenting annat än kärlek och lycka. Skulle det visa sig att jag trott "fel" då jag dör så är jag ju ändå död och då känns kärlek och lycka fortfarande som en bra livsstil att ha följt, tror jag. Så ja, jag tror på Gud, trots att jag gör mycket dumt och kämpar för att hålla mig till de principer som följer med i att tro på en Gud så tror jag att han finns. Det bästa av allt med detta hela "allt är stort, vi är små, problem är små" är att människors elaka åsikter inte borde röra mig i ryggen. Om jag lever efter det jag tror på och det jag tror Gud vill göra så är jag 99% säker att jag kommer sitta som en gammal tant om 70 år och vara lycklig.

SÅ. ETT DJUPT INLÄGG SERVERADES DENNA LÖRDAGSNATT. TÄNK PÅ ATT DET FINNS MYCKET FINT SOM ÄR MER VÄRT ATT LÄGGA TID PÅ ÄN DE SMÅ PROBLEMEN. DESSUTOM, ALLT SOM HAR KÄRLEK I SIG TROR JAG INTE ÄR LITET, KÄRLEKEN ÄR DET STÖRSTA AV ALLT. JAPP. HEJÅHÅ.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar