torsdag 23 augusti 2012

Drop the world. - Sara

Mathilda verkar ha slutat skriva här men det betyder inte att jag gör det, i alla fall inte än.. HEHE.(Få dåligt samvete/bli stressad eller whatevaah och skriv lite kloka saker som jag kan läsa Mathilda)

Så. Kvällens tanke lyder följande: Tänk om stjärnor skapats eftersom Gud visste att människor skulle se upp på natthimlen och få hopp? Tänk om det är en av anledningarna? För varför finns de annars så långt borta och är så stora? Allt är så perfekt utformat och det är så häftigt att vi faktiskt har liv på jorden, jag tror inte att det kan vara en slump, tror du? Stjärnor exempelvis alltså, kan de finnas där för att någon människa varje natt ska se upp på himlen och bli glad, rädd(på ett bra sätt förhoppningsvis), förundrad eller liknande? Kanske räddar det någon varje natt från att fokusera på alla problem i våra liv. Att allt är så komplicerat utfört i denna värld måste bero på att ingenting är halvdant gjort av Honom. För om detta är fallet så fungerar det i alla fall för mig, I'm in love with the night-sky.




1 kommentar:

  1. Smart tjej där! Kan inte annat än att instämma!

    Btw har jag varit där första bilden är tagen, coolt va?? :D

    SvaraRadera