måndag 30 april 2012

I could feel my heartbeat taking me down And for the moment I would sleep alright I'm dealing with a selfish fear To keep me up another restless night Another restless night. -Sara

Min hals gör ont. Den har gjort ont de senaste dagarna men jag har sjungit och skrikit för fulla halsar ändå för sådan är jag, hoppas den orkar med mig och att jag slipper bli sjuk i alla fall. Valborg denna dag och den har varit så fin! Spenderades hemma hos Davidssons där vi blev uppemot 30 pers tror jag som grillade, dansade, spelade fotboll, åt kladdkaka, sjöng med gitarr och bara hängde. Mycket bra skulle jag säga, mycket bra.

Jag tänker på det här med frihet. Förstår ni hur mycket man kan göra med sitt liv?! Resa är något som känns som ett standard-svar nu för tiden när man frågar vad människor vill göra när de blir äldre, jag tycker dock att det är bra att det är standard-svaret. Alla borde upptäcka världen med egna ögon och skaffa sig ett större perspektiv på jorden, att resa måste ju vara det häftigaste som finns! Jag vill till Irland, Singapore, Italien, Afrika, Japan, Australien, Nya Zeeland, flera ställen i USA, Brasilien, Argentina, Kina, Indien, Ryssland bland ett flertal andra ställen. Allt verkar så häftigt och stort även fast vi i hela universum knappt existerar i jämförelse med stora himlakroppar hundratals ljusår härifrån. Det är en svindlande tanke att veta att vi är så pass små som vi är men att vi ändå finns till för att uppleva och välja rätt val i livet. FRIHET kallas det, att vara så liten men ändå så stor och på något sätt hitta det som passar just en själv. Jag känner verkligen starkt för de människor som inte har samma möjligheter som jag har och vill verkligen försöka hjälpa några av dessa på ett sätt eller ett annat i framtiden, samtidigt vill jag utnyttja den sitsen jag satts i till fullo och uppleva det goda med livet. Det gäller att hitta en balans mellan att ge och ta. Frihet är så coolt, alla borde vara fria till att göra exakt VAD DE VILL med sina liv. Något av det bästa jag vet med mig själv är att jag inte är rädd för att gå min egen väg. Jag vet inte alltid vad jag vill eller vad jag borde göra men något som gör mig lugn är att jag känner sådan trygghet att jag vet att det i slutet kommer att ordna sig. Mycket kommer gå fel och mycket har gått fel men i det stora hela gör det ingenting! Jag kommer ledas till platser där jag behövs och känner mig lycklig och det är exakt det jag vill- jag vill användas till något i livet som kräver en Sara Hedman från en liten stad i lilla Sverige.





Reality is not what is seems. Open your eyes to the bigger picture and do what you love to do. Too many dreams get crushed by the system.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar