torsdag 12 april 2012

Mathilda - Konstigt

Vad knasigt det är egentligen, att man tror att man känner människor man knappt vet namnet på. Man tar dem för vänner, men vad är man egentligen?
Jag snackar självklart om det både fruktade och älskade FACEBOOK.
Jag har nu spenderat 2 timmar med att radera så kallade "vänner" från min facebooksida. Det känns så elakt på något vis, men samtidigt vill jag att ni tänker efter: Vem vill ni dela ert liv med? De som inte ens skulle känna igen er om de så gick rakt in i er mitt på ljusa dagen, eller de som faktiskt (skämt åsido) vet var din postlåda bor, mitt i natten, utan ficklampa, med ögonbindel?
Vad är viktigast?
1. Många, men ändå ingen att prata med.
2. Några få, och du kan lita på alla.
Jag säger inte att ert liv står på spel. Men om det någon dag skulle göra det. Vem kan du verkligen lita på?
Jag har gjort mitt val. När gör du ditt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar