lördag 7 april 2012

Mathilda, andra inlägget!

Befinner mig lite i en morgontrans... Ni vet, när man vaknar, är så hungrig att endast en liten bit mat får hela kroppen att skaka i "självförsvar". Jag har alltid hatat frukost, men har en pojkvän som är totala motsatsen, och dessutom sitter bredvid mig i denna stund och ser till att jag får i mig denna fruktansvärda maträtt som endast får mig att vilja spy. 
HOWEVER, nu ska jag inte försöka omvända er frukostälskare till frukost-ateister. Jag är här för att påverka, för att dela med mig av mitt liv, och förhoppningsvis får er läsare att vilja förändra ert liv, och om möjligt också andras liv, till det bättre. 
Vill dela detta ord med er, lite som en försmak på det jag står för. Att varje dag är en ny dag att förändra andra människors syn på livet. Att förändra människor handlar inte om "total omvändelse". Det kan handla om allt från att säga ifrån när du hör någon snacka skit till att rädda någon från att ta sitt liv. Du kan alltid förändra världen genom att säga hej, eller le mot någon.
"En man i New York skrev ett brev en morgon. Han skrev att idag ska jag gå till Brooklyn Bridge. Om någon ler mot mig på denna långa vägen dit, ska jag inte hoppa. Men om ingen ler mot mig, då hoppar jag, och detta är mitt sista brev till världen." - Polisen hittade brevet i hans lägenhet efter att ha hittat hans kropp.

Säger detta dig något om hur Du faktiskt kan förändra någons liv? Det gör det för mig.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar